Tilltro, nyfikenhet och delaktighet

Utbildningen bygger på ett språkutvecklande arbetssätt utifrån våra värdeord tilltro, nyfikenhet och delaktighet. Här utvecklas och lär pedagoger och barn tillsammans med läroplanens mål och intentioner som utgångspunkt.  
Vi erbjuder lekar och aktiviteter i syfte att väcka barnens nyfikenhet och känna tilltro till sin egen förmåga. Med en variation av material och uppdrag till barnen ges alla möjlighet att vara delaktiga samtidigt som de utmanas i sitt lärande. 

Språkutvecklande arbete med leken som grund är den röda tråden genom utbildningen på vår förskola. Våra miljöer är medvetet planerade för att locka till lek, kommunikation och samspel. Vi använder flera språk i barngruppen såväl som bildstöd och tecken som stöd (TAKK). Böcker, sagor och högläsning är viktiga inslag i vår utbildning liksom arbetet med att bygga upp hållbara sociala relationer. 

Saga 350x263.JPG    Digitala verktyg 350x263.jpg
Vi använder digitala verktyg både i vår undervisning och lek. På alla block och avdelningar finns projektorer och lärplattor som används för att skapa inspirerande lekmiljöer eller till att projicera en bok på väggen vid lässtunden. 

Genom ett utforskande arbetssätt med stöd av pedagogisk dokumentation stöttar vi barnen i deras lärprocesser. 

Läs mer under rubriken Våra avdelningar.

Uppdaterad:

Andra sidor under: Tilltro, nyfikenhet och delaktighet